Uwaga! Kaszel kenelowy atakuje psy!

Zakaźne zapalenie tchawicy i oskrzeli popularnie nazywane „kaszlem kenelowym” to zakaźna i zaraźliwa choroba atakująca psy w każdym wieku, a wywołana przez Adenowirus typu 2, wirus Parainfluenzy i bakterię krztuśca Bordetella bronchiseptica. Najczęściej występuje jesienią, zimą i wiosną. Główne objawy to: gorączka, nieżyt gardła i oskrzeli, zapalenie migdałków, wypływ z nosa, zapalenie spojówek, oraz męczący kaszel. Kaszel powoduje spienione, białe wymioty. Choroba może trwać 14 dni, a groźnym powikłaniem jest zapalenie płuc lub chroniczna, nieodwracalna niewydolność układu oddechowego. Według przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii sondażu, każdego roku odnotowuje się około 65 000 przypadków tej choroby. Na zachorowanie narażony jest każdy pies, który ma kontakt z innymi psami. Niestety zdecydowana większość psów, objętych ryzykiem zarażenia się kaszlem kenelowym, nie jest prawidłowo chroniona dodatkowym szczepieniem.

Mogą Państwo uchronić swojego psiaka przed chorobą wykonując profilaktyczne szczepienie w naszej Klinice. Szczepionkę podaje się donosowo, więc jest to zabieg szybki i całkowicie bezbolesny dla psa.

Warto wziąć pod uwagę, że leczenie zdiagnozowanej infekcji może przekroczyć 300 zł, a koszt szczepienia to jedynie 65 zł.

Szczepienie to jest więc „polisą ubezpieczeniową „ dla zdrowia psiaka i dla Państwa domowego budżetu.

Zapraszamy do Kliniki Weterynaryjnej Redline– nasz Zespół Lekarski chętnie przybliży Państwu szczegółowo oblicze tej choroby i korzyści płynące z zastosowania szczepionki !!!

Oto psiaki , które zmagają się z infekcją zakaźnego zapalenia tchawicy i oskrzeli , czyli tzw. „kaszlem kenelowym”.